איך להימנע מפציעות בעת ריצה?

רבים מאתנו שרצו בחייהם או שרצים כיום סבלו או יסבלו בעתיד מכאבי ברכיים בריצה. מהם הדרכים שנוכל להימנע מפציעות לפני ובעת שאנו רצים.

חימום נכון:

חימום נכון של כל מפרקי הגוף כולל פלג גוף עליון ותחתון הוא משהו הכרחי על מנת למנוע פציעות. חשוב לחמם את מפרקי הקרסול, הברך, הירך, הגב ועד לחוליות עמוד השדרה. חימום נכון מעלה את האלסטיות של הרקמות והופך אותן לעמידות יותר בפני עומסים.

התאמה נכונה של ציוד הריצה:

התאמה נכונה כוללת את הלבוש שכולל כמובן מכנס וחולצה מתאימים. אם אתם רצים בשעות השמש חשוב לשים מקדם הגנה שיגן עליכם מפני השמש. נעלי ריצה הם משהו שתמיד חשוב לשים עליו דגש. בשורה הסופית יש המון חברות העושות נעליים נהדרות. לכן, הנעליים הטובות ביותר לכם הן הנעליים שיהיו הכי נוחות לכם בעת הריצה. לא בטוח שהנעלים ימנעו כאבי ברכיים בריצה אבל הן בטוח לא יזיקו. נסו לא לשים לב למותג אלא לנוחות נעל. על הנעל להיות בולמת זעזועים ככל הניתן, תומכת בכף הרגל ובקשת כף הרגל במידת הצורך וכמובן עמידה ככל האפשר. כדאי להחליף נעליים כל שלושה חודשים וזאת על מנת למנוע התבלות של הנעל.

סביבת הריצה:

התאימו סביבת ריצה נוחה ובטוחה ככל האפשר. הימנעו מריצה שיש בה משתנים רבים כמו מדרכות או חולות לא מסודרים. הימנעו מריצה בשיפועים משום שריצה כזאת יכולה לגרום לעומסים מיותר על הגפה התחתונה. במידה ואתם רצים בשעות החושך או במקומות לא מוארים דיים, רוצו עם פנס ראש ומחזירי אור על מנת להקטין את הסיכון כמה שאפשר.

התאמת סרגל מאמצים:

במידה ואתם מתכוננים לתחרות וגם אם אתם רצים להנאתכם, חשוב להתחיל ולשפר את הריצה שלכם על פי סרגל מאמצים נכון וטוב. ברגע שעובדים בצורה לא הדרגתית, אנו חושפים את הגוף שלנו לפציעות מיותרות שקורות בעיקר בגלל עייפות וחוסר יכולת של הגוף לעמוד בריצה. כדאי תמיד להתייעץ עם מאמן כושר שמתמחה בריצות על מנת להתאים את האימון הנכון ואת אופן ההתקדמות המתאים.

שמירה על גמישות המפרקים:

גמישות נמצאה שמורידה סיכון להיפצע. לכן מתיחות ושמירה על גמישות מפרקית יכולה לעזור ולהועיל להורדת הסיכון להיפצע בעת הריצה. כדאי לשמור על רוטינה קבועה של מתיחות ושמירה על גמישות. גם בימים שלא רצים חשוב לבצע מתיחות משום שאיבוד טווחי תנועה קורה גם (ובעיקר) כשאנו לא מתאמנים.

מנוחה:

מנוחה היא לא פחות חשובה מהריצה עצמה. במנוחה הגוף מתאושש ואף בונה את עצמו מחדש. ברגע שלא נותנים לגוף להתאושש הוא הרבה יותר פגיע לפציעות מאשר גוף רענן שניתנה לו מנוחה מספקת. ניתן בימים שלא מתאמנים בריצה לבצע אימוני כוח למשל על מנת לחזק את הגוף בצורה שונה.

לסיכום,

ריצה יכולה להיות מהנה מאוד אך במידה ולא מתאמנים נכון אנו חשופים לפציעות מיותרות. שמרו על כללים נכונה וכך תוכלו להימנע מפציעות אלו. בהצלחה!

אזור התגובות נעול.

שירותי בריאות - חיפוש באתר
צרו איתנו קשר עכשיו!

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך