צעדים קטנים ותוצאות גדולות לשמירה על היגיינה בסביבת עבודה

אף אחד לא רוצה להיות חולה. אבל העובדה היא שרוב העובדים נדבקים כל שנה במחלות קלות. למה חשוב לשים דגש בנושא וכיצד ניתן להלחם בסטיסטיקה במספר צעדים פשוטים

חשיפה מוגברת במקומות עבודה- מדוע?

במקומות עבודה קל מאוד להיות חשופים לוירוסים וחיידקים. מחקרים מראים  שיותר מ- 90% מהעובדים נדבקים מדי שנה במחלות קלות מעמית לעבודה.  מקובל לחשוב שהסיבה לכך היא שימוש בבתי שימוש משותפים, ואסלות משותפות, אך  למעשה רוב החשיפה לנגיפים היא ממקומות קצת פחות צפויים. כפתורים במכונת צילום, ספלי קפה, שפורפרות של טלפון, ואפילו לחיצת יד פשוטה יכולה להעביר כמות רבה יותר של נגיפי שפעת או צינון. אך יש הרבה מאוד מה לעשות בכדי  למנוע מחלות וזאת על ידי שבירה של שרשרת העברת החיידקים.

שלושה צעדים פשוטים לשמירה על היגיינה:

על מנת להעלות את המודעות לסביבת עבודה נקייה יותר בעבודה שני הצדדים חייבים לקחת חלק – הן העובדים והן המעסיקים.

מצד המעסיק: חשוב להשקיע חינוך והסברה למודעות לשמירה על הגיינה בסביבת העבודה. כמובן שאת תהליכי ההסברה כדאי לגבות עם האמצעים הנחוצים, שהם מתקני ההגיינה שונים כגון  מוצרי נייר ייעודי לניגוב ידיים, מתקנים לסבון, חומרי חיטוי אלכוהלי ועוד.

מצד העובדים: חשוב ליישם את שלוש הפעולות הבאות והן רחצה, ניגוב, וחיטוי, על ידי התחייבות לשלושת הפעולות הללו הרגלי ההגיינה במשרד הם שיהפכו להיות מדבקים, במקום המחלות.

1. רחצה- רחצה של ידיים במהלך יום עבודה, באמצעות מתקני סבון נוזלי שלרשות מקום העבודה.

2. ניגוב- הניגוב הוא שלב חשוב, ישנם אמצעי ניגוב שונים כמו נייר, וגם ייבוש על ידי מכשירים חשמליים. בשימוש בנייר חשוב לדאוג שתהייה אפשרות להשתמש בנייר באופן סטרילי, כדוגמת שליפת הנייר במתקני צץ רץ. אם ברשותכם מתקן לייבוש ידיים חשמלי, חשוב לתחזק אותו על בסיס קבוע, משום שבקלות רבה מייבשים מסוג זה  יכולים להפוך לנקודות לחשיפה לחיידקים במקום כלי עזר להמנעות מהם.

3. חיטוי-  ישנם פתרונות רבים לחומרי חיטוי מתנדפים והם מכונים בשם הגנארי- "אלכו- ג'ל. העיקרון הוא פשוט: האלכוהול נדחס במיכל עם כמות  קבועה מראש, ומוכן לשימוש על ידי לחיצה. לרוב המתקנים לחיטוי הידיים מוצבים במרכז המשרד וכך עובדים יכולים להשתמש בקלות ולחטא את הידיים לפני ואחרי פעולות כמו אכילה.

אל תפחדו לפנות למעסיק שלכם:

אם אתם חשים שנושא הסטירליות במשרד או כל סביבת עבודה באשר היא, לא מטופל באופן שבו אתם מרגישים בנוח, חשוב להציף את הבעיה בפני המעביד. נכון אף פעם לא פשוט לפנות למעסיק, אבל על הבריאות שלכם חשוב לשמור. אף אחד לא רוצה להפסיד ימי עבודה, ולהפגע בתלוש המשכורת בסוף החודש, ובנוסף עוד ליצור עומס של מטלות בימים בו תשובו אחרי מחלה. מכל הסיבות הללו  מומלץ לפנות לזרוע הישירה של המעסיק שלכם- מנהלת המשרד או מנהלת האדמינסטרציה ולדרוש את האמצעים לשמירה על ניקיון בעבודה.

כל עובד אפקטיבי, יעיל ובריא, שווה למעסיק לא מעט כסף, וכל עובד חולה גורר לא מעט הוצאות ויצירת בעייתיות ברצף העבודה השוטף. לכן, שמירת הניקיון וההיגיינה במשרד, יכולה לצמצם בצורה משמעותית מאוד את עניין ההדבקות במחלות בין כותלי המשרד, ולצמצם הוצאות באופן ניכר. בנוסף, נמצא כי עובדים החשים שהם עובדים בסביבה נקייה חשים מוטיבציה רבה להגיע לעבודה ומתפקדים באופן יעיל יותר.

השאר תגובה

שירותי בריאות - חיפוש באתר
צרו איתנו קשר עכשיו!

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך