דיכאון חורף ובריאות

למרות שיש רבים שמחכים בקוצר רוח לחורף ואוהבים את הקסם החורפי הנהדר, את הגשמים ואת הקור העז, ישנם אחרים שהחורף עבורם הוא תקופה לא קלה, תקופה שמלווה בתחושה לא נעימה ואפילו בדיכאון. מסתבר שדיכאון חורף הוא תופעה נפוצה מאד שיכולה להופיע בכל גיל. החורף עשוי להשפיע על מצב הרוח שלנו, ובמיוחד האפרוריות שבחוץ. סובלים מדיכאון חורף? אם כן, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם להתמודד איתו:

  1. מרקים בריאים, טעימים וצבעוניים – דיכאון חורף נחשב לנפוץ מאד, אך חשוב לדעת שאפשר להתמודד איתו. הנה רעיון לדרך מצוין, ובעיקר גם בריאה. מרק טעים, מרק שמכיל וויטמינים, מינרלים ורכיבים אחרים, יכול להיות פתרון מושלם. אפשר להכין מרק משלל של ירקות צבעוניים וטובים, להוסיף תבלינים ולאכול אותו בהנאה. המרק מחמם את הבטן, ובעיקר גם מחמם את הלב ויכול לשפר את מצב הרוח.
  2. יציאה עם חברים ומפגשים בחוץ – מי שנוטה לסבול מעצבות ומדכדוך במהלך החורף, מומלץ לו לצאת, להיפגש עם חברים קרובים ובעיקר להימנע מלהישאר בבית לבד. פגישה עם חברים היא הפוגה טובה מהעצבות, היא הזדמנות להתרכז באחר ולא להתכנס וגם דרך להפיג את הבדידות ואת הדכדוך האופייני לאותה תקופה. אפשר גם להירשם לחוגים או למפגשים חברתיים המתקיימים באופן תדיר לאורך כל חודשי החורף.
  3. סרטים טובים שמשפרים את מצב הרוח – סרטים מצחיקים, סרטים איכותיים וסרטים בכלל, שלוקחים את הצופה למקום אחר ומרחיקים אותו מהמחשבות שבהן הוא שקוע, הם פתרון מצוין להתמודדות עם הדיכאון שבחורף. אפשר לצאת לקולנוע וליהנות מסרט טוב או לצפות בבית, מול התנור המחמם בסרט שאוהבים.
  4. פעילות גופנית – ידוע שפעילות גופנית משפרת את מצב הרוח. מעבר להיותה בריאה וחשובה מאד לגופנו, היא גורמת לשחרור סרוטונין, העוזר בכך וגורם למצב רוח טוב יותר. אפשר להירשם לחדר כושר וללכת אליו מספר פעמים בשבוע או לרכוש הליכון או אופני כושר בבית, ומול הטלוויזיה או עם מוסיקה טובה, להשתמש במכשירים האלה.
  5. טיולים במדינות חמות – מי שיודע שבכל חורף הוא סובל מתחושת עצב ודכדוך, כדאי לו לארגן טיול קצר או ארוך למדינות חמות. כשבארץ חורף, במדינות כמו אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אמריקה וגם אזורים שונים במזרח, חם ואפשר ליהנות מאטרקציות של קיץ וטמפרטורות חמות ובעיקר הרבה מאד שמש. זוהי הזדמנות לצאת לחופשה וליהנות ממצב רוח טוב.

לסיכום

רגע לפני שמגיע החורף, חשוב שתדעו שיש מה לעשות. יש דרכים להתמודד עם הדיכאון ותחושת העצבות המאפיינת את החורף. במקרים מסוימים, ובמיוחד אם שום דבר אחר לא עוזר, אפשר גם לפנות לטיפול ולבדוק באילו דרכים אחרות ניתן להקל על התחושה הזו. בכל מקרה, מומלץ לנסות את אחת מהאפשרויות המוצעות מעלה, אפשרויות שהן ללא ספק עוזרות להתמודד עם הדיכאון שבחורף ועם התסמינים השונים, המלווים אותו.

 

השאר תגובה

שירותי בריאות - חיפוש באתר
צרו איתנו קשר עכשיו!

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך