כושר ובריאות – חיזוק שרירי הגב

גם אנשים שמקפידים לשמור על כושר, גם אנשים בעלי מודעות בריאותית רחבה, נוטים במקרים רבים להזניח את שרירי הגב. חשוב לדעת שמי שנוהג כך עושה טעות. גם אם הגב לא נחשב לאזור "סקסי" וגם אם נדמה שחשוב יותר לעבוד על שרירי הבטן, הרגליים, הזרועות או הישבן, מומחים לספורט ולבריאות סבורים אחרת.

כושר – דרך הגב

לפני שנספר על כמה דרכים לחיזוק שרירי הגב ולפני שנדבר על החשיבות של בניית תוכנית אישית והתמדה, כדאי לדעת ששרירי הגב לוקחים חלק חשוב מאוד בשמירה על גוף זקוף ויציב. גם אנשים בעלי כושר גופני טוב עשויים לסבול מכאבי גב, מנטייה לכיפוף יתר ומישיבה לא נכונה, פשוט מפני שהם הזניחו לאורך השנים את הגב ואת חיזוק השרירים החשובים שבו (המכונים גם שרירים "זוקפים").

למה זה חשוב

שרירי גב חזקים חשובים מאוד מבחינה בריאותית וכן לכל מי שרוצה לשמור על עצמו ולהתרחק מבעיות של כאבים, דלקות, גב תפוס וכיוצא באלה. תרגילי כושר שמחזקים את הגב עובדים על פי רוב על השרירים החשובים והעמוקים בגוף, שיש להם משמעות רחבה יותר מאשר מראה חטוב בלבד או ההנאה שבאדרנלין.

נזכור, אם כן, שחיזוק שרירי הגב, באמצעות תרגילים מתאימים ופעילות נכונה, חשוב ל:

  • כל מי שסובל מכאבי גב, למי שאינו רוצה לסבול מכאבי גב, למי שעבודתו או עיסוקו מלווים בישיבה רבה.
  • כל מי שרוצה יציבה נכונה, למי שרוצה לשמור על בריאות עמוד השדרה, להקטין סיכוי לפריצת דיסק, דלקות וכדומה.
  • כל מי שרוצה לשפר את שיווי המשקל.
  • כל מי שעובד בחדר כושר ומתמקד לא מעט בשרירי החזה והבטן. חיזוק של שרירי הגב מספק פרופורציה נכונה לגוף ומונע נטייה מוגזמת של הגוף קדימה בשל עבודה על פלג הגוף הקדמי והזנחה של האחורי.

מה ניתן לעשות

על מנת לחזק את שרירי הגב בצורה טובה יש להימנע מתנועות לא נכונות שיגרמו לנזק. כמו כן, ניתן לבצע פעילויות ותרגילים בליווי מכשירים שונים או בלעדיהם וניתן גם לבחור בשיטה הבדוקה – שחיה. מן הידועות הוא ששחייה היא פעילות בריאה מאוד והיא טובה בין היתר גם לחיזוק הגב. זוהי פעילות שמתאימה לכל גיל, גם לאנשים שעברו פציעות ופגיעות, גם לילדים קטנים וגם למבוגרים.

מי שרוצה לשלב תרגילי כושר נכונים לחיזוק הגב, טוב יעשה אם יבנה לעצמו תוכנית אימונים מקצועית ואישית, בליווי מאמן כושר. תוכנית כזאת תתייחס, מטבע הדברים, למאפיינים האישיים, לגיל, לגובה, למשקל, למצב הכושר הכללי וגם למצב הבריאות הכללית. לתוכנית אימונים כזאת יש חשיבות נכונה מכמה סיבות: ראשית, היא תמנע עבודה לא נכונה וגרימת נזק מצטבר או בהיסח הדעת. שנית, היא תספק מוטיבציה בזכות השיפור המהיר. שלישית, היא תסייע להתמדה לאורך זמן ובכך, לשיפור בריאות הגב והרגשה כללית טובה יותר.

אזור התגובות נעול.

שירותי בריאות - חיפוש באתר
צרו איתנו קשר עכשיו!

השם שלך (חובה)

הדואר האלקרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך